Android versie van Disneyland Parijs app nu beschikbaar

4 11 2011

Ontdek Disneyland Paris op een nieuwe moderne en interactieve manier. Het resort lanceerde eind vorig jaar haar eigen iPhone applicatie met een speciaal New Generation Festival tintje. Vanaf deze week is deze app ook beschikbaar voor Android gebruikers, zoals eigenaars van HTC en Samsung smartphones. Gebruikers van een iPhone of Android kunnen de applicatie gratis downloaden via de Apple App Store of de Android Market Place.

Via de applicatie kan het hele resort worden ontdekt. Van de Disney Hotels tot Disney Village en van het Disneyland Park tot het Walt Disney Studios Park. Alle attracties en restaurants zijn er te vinden, maar ook de openingstijden, praktische informatie, nieuws(brieven), plattegronden, reserveringen en actuele wachttijden. Bezoekers kunnen hun dag zelf indelen via de agenda functie.

Via ‘Geolocatie’ kan de applicatie precies bepalen waar de bezoeker zich in de parken bevindt. Via ‘augmented reality’ geeft de applicatie precies aan bij welke attractie de bezoeker staat door de camera van de iPhone te richten op de attractie zelf. Volg de gids met voorgeprogrammeerde routes door de parken en bekijk direct wanneer de shows en parades beginnen. De bezoeker krijgt herinneringen via de iPhone als een bepaalde show begint of wanneer de volgende voorstelling van start gaat.

De actuele informatie die de applicatie laat zien, is alleen zichtbaar als de gebruiker zich daadwerkelijk in het resort bevindt.

De website Dedicated to DLP maakte een video review van de Android versie van de app. Het gaat hier om de eerste versie van de app, dus er kunnen nog bugs in zitten zoals te zien in de review. Toch heb ik het idee dat dit aan het toestel van de reviewer ligt, aangezien ik tot op heden zelf geen problemen ben tegengekomen op mijn smartphone (HTC Sensation). De versie voor Android is iets uitgebreider dan de eerste versie voor de iPhone vorig jaar, maar ik neem aan dat die versie inmiddels ook een update heeft gehad. Bekijk de video hier:


Acties

Information

4 responses

4 11 2011
ivo simons

eindelijk ook verkrijgbaar voor android… maar is hij alleen maar in het frans of is er ook een anderre taal in te stellen? frans is niet mijn sterkste taal…

5 11 2011
Lars

Hoi Ivo,

De versie die nu gedownload kan worden blijkt inderdaad de Franse versie te zijn. De taal is in de app zelf niet in te stellen, dus het is wachten op de Engelstalige versie in onze Market Place. Zodra ik daar meer informatie over weet, zal ik het artikel aanpassen.

Groetjes,
Lars

9 11 2011
Lars

Inmiddels is er een update beschikbaar in de Android Market Place. Na installatie zal de app Engelstalig zijn. Veel plezier!

Groetjes,
Lars

12 11 2011
ivo simons

tnx ik had het idd al vernomen en natuurlijk meteen geupdated… nu kijken dat ik snel naar disney kan gaan om te kijken hoe het allemaal werkt maar ziet er wel leuk de app… moest eigenlijk nog iets van een dlrp news app komen voor android…