“Let The Memories Begin” campagne komt naar Parijs

3 12 2010

Eerder dit jaar maakte Disney bekend dat ‘Let The Memories Begin’ de opvolger zou worden van de ‘What Will You Celebrate?’ campagne voor de Amerikaanse resorts. In het kort houdt deze nieuwe campagne in, dat bezoekers hun favoriete Disney momenten als verhaal, foto of video kunnen uploaden naar een speciale website. Een selectie uit deze ‘herinneringen’ zullen ook in de Disney resorts te zien zijn als projecties op de facade van ‘It’s a Small World’ in Disneyland Park California en op Cinderella Castle in Magic Kingdom (Walt Disney World Florida).

Ondanks dat deze campagne alleen is bedoelt voor de Amerikaanse resorts, heeft Disneyland Paris besloten om ook zo’n dergelijke campagne op te zetten. Bezoekers van Disneyland Paris kunnen hun ‘herinneringen’ als video insturen op een speciaal geopende website, genaamd: Disneyland Motion. Deze video’s zullen in Parijs niet geprojecteerd worden in de parken, maar zullen gebruikt worden in toekomstige reclame campagnes van het resort. Het gaat om magische momenten, zoals kinderen die van de ouders te horen krijgen dat ze naar Disneyland gaan, of ontmoetingen met de Disney figuren.

In het eerste promotie filmpje, zijn al een aantal voorbeelden te zien van video’s uit de Amerikaanse resorts:

Op de website van de ‘Let The Memories Begin’ campagne staan al heel wat verhalen, foto’s en video’s van bezoekers met magische momenten. De eerste keer het kasteel zien, een familiereunie, een aanzoek, een eerste ontmoeting met de Disney figuren, grappige momenten, emotionele momenten… ze zijn allemaal verzameld en te zien voor iedereen.

Vanaf nu kunnen ook bezoekers van Disneyland Paris hun magische momenten delen met de rest van de wereld. Disneyland Motion is de centrale plaats waar al deze herinneringen samen komen. De Disney parken worden niet voor niets ‘the happiest places on earth’ genoemd. Het zijn echt plekken op deze wereld waar dromen uitkomen. Nu kan iedereen deze momenten delen. Ga snel naar de website van Disneyland Motion en upload je video.

Bron: Disneyland Paris


Acties

Information

3 responses

3 12 2010
Disneyland Parijs reizen

Goedkope manier van marketing toch? Bezoekers willen graag op tv komen en Disney heeft gratis sfeerbeelden.

3 12 2010
Lars

Goedkoop? Ja, maar wel zeer effectief. Het zijn nu de bezoekers zelf die via hun magische momenten andere mensen weten aan te sporen om een bezoek te brengen aan de parken. Het zijn geen in scene gezette klantenreviews zoals je bij sommige tv-reclames wel eens ziet, maar echte mensen die het resort zo op de perfecte manier promoten. Het idee is briljant!

3 12 2010
Disneyland Parijs reizen

Ja precies! Volgens mij valt dit ook een beetje onder Viral marketing…




%d bloggers op de volgende wijze: