Kwartaalcijfers Q3 2010: meer omzet, meer bezoekers

10 08 2010

Bij de presentatie van de cijfers voor het derde kwartaal in het fiscale jaar 2010, zien we eindelijk weer wat licht aan het einde van de donkere tunnel. De economische crisis is nog lang niet voorbij, maar de eerste tekenen van herstel dienen zich aan. Het resort rapporteert een toename van zowel de omzet, als het aantal bezoekers. Daarnaast spenderen bezoekers meer geld tijdens hun bezoek aan Disneyland Paris. De verkoop van een stuk grond in Val d’Europe draagt verder ook bij aan de gestegen omzet. Als we alle cijfers op een rijtje zetten, dan zien we het volgende:

  • De omzet in het derde kwartaal van 2010 steeg met 5% tot 322,7 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode in 2009.
  • De omzet in vastgoed in het derde kwartaal van 2010 steeg met 50,2 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode in 2009.
  • De totale omzet in de periode oktober 2009 t/m juni 2010 steeg met 3% tot 892,8 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode daarvoor.

Chief Executive Officer van Euro Disney S.C.A., Philippe Gas, zegt hier het volgende over:

“We are encouraged by the improvement in our third quarter revenues, as our resort revenues grew by 5% versus the prior year. This revenue increase was driven primarily by higher guest spending as well as an increase in our hotel occupancy and parks attendance. In addition, our third quarter revenues also benefitted from a significant real estate transaction in Val d’Europe. Our total year-to-date revenues are now up 3% over the prior year.

On August 17, we will open three new attractions in Toy Story Playland themed to the very successful Disney/Pixar Toy Story franchise. Bringing Disney stories to life through iconic attractions, entertainment, character experiences and great guest service by our Cast Members is what makes Disneyland Paris Europe’s number one tourist destination.”

De stijging van de omzet in het derde kwartaal is te danken aan een aantal feiten:  

  • Er kwamen méér bezoekers naar het resort (stijging van 1%).
  • Diezelfde bezoekers spendeerden daarnaast ook nog eens méér geld (vooral voor toegangstickets en eten & drinken).
  • Ze zorgden tevens voor een hogere bezettingsgraad in de Disney Hotels (stijging van 2,5%).
  • In totaal werden er 13.000 nachten méér geboekt in de Disney Hotels dan in dezelfde periode in 2009.
  • Dankzij een grote verkoop van vastgoed in Val d’Europe genereerde het resort een extra omzet van 50,2 miljoen euro.

Als we vervolgens kijken naar de operationele omzet tot nu toe in vergelijking met dezelfde periode tijdens het afgelopen fiscale jaar, dan zien we nog steeds een verlies. Deze omzet daalde 2,4% tot 840,3 miljoen euro in de afgelopen 9 maanden ten opzichte van hetzelfde aantal maanden daarvoor. Dat is echter een stuk minder dan de 7,1% omzetdaling in heel 2009. Dankzij de verkoop van vastgoed in Val d’Europe steeg de totale omzet echter met 3%. 

Als het resort de weg naar boven blijft vinden, dan is het mogelijk om op het einde van dit fiscale jaar boven de totale omzet van vorig jaar uit te komen. Het herstel is echter fragiel en de tijd zal leren of dit zal doorzetten.

Download het volledige rapport door hier te klikken (Engelstalig; PDF).

Bron: Euro Disney S.C.A.


Acties

Information




%d bloggers op de volgende wijze: