Tripreport 10 t/m 12 Mei 2010 (Dag 1)

24 05 2010

DAG 1 – Maandag 10 mei 2010

Als om half 7 de wekker gaat, sta ik in een mum van tijd naast m’n bed. Today is the day! I’m going to Disneyland! Bouncing! Al zingend ren ik door m’n huis. “The wonderful thing about Tiggers… is that I’m the only one!” Zo, de toon is gezet en met dit aanstekelijke deuntje van Tijgetje sta ik gereed als de auto voor komt rijden.

Om 08:09 uur vertrekt de intercity van Maastricht naar Brussel. Op het station zit Rachel (MickeyMousje van het forum) al te wachten. Dit is de eerste keer dat ik naar Disneyland ga met iemand van het forum. We kenden elkaar al, dus dat scheelt. Even later stappen we in de trein en rijden we richting Brussel. De treinreis verloopt soepel en ook de rit met de TGV naar Marne-La-Vallée gaat volgens het spoorboekje. Rond 12:00 uur arriveren we in het resort.

Het weer is zwaar bewolkt, maar gelukkig droog. We lopen naar de bushalte voor de shuttle naar Disney’s Newport Bay Club. Het is alweer 5 jaar geleden dat ik voor het laatst in dit hotel heb overnacht. Ondanks die lange afwezigheid, wist ik de weg nog en blijft het een machtig gezicht als de contouren van het hotel vanuit de bus zichtbaar worden. Het inchecken verliep voorspoedig en we konden direct naar de kamer. We hadden een mooie kamer met Lake View. Prachtig! Het verschil met Sequoia Lodge is merkbaar. De gangen en de kamers ogen in Newport Bay Club mooier, frisser en beter onderhouden. Alles zag er tip top uit! Ik wist meteen weer waarom dit mijn favoriete hotel was. Sequoia Lodge tijdens het kerstseizoen is nóg sfeervoller, maar de kamers zijn in Newport Bay Club beter.

Snel de koffers op de kamer achterlaten. Camera? Check. Jaarkaart? Check. Lanyard? Check. Yes, we’re ready for the magic kingdom! Als we het hotel verlaten, maken we een wandeling langs Lake Disney. Wegens de bouw van Earl of Sandwich in Disney Village is het wandelpad links van Newport Bay Club afgesloten. We nemen de route langs Sequoia Lodge, New York en Disney Village. Dit is één van de redenen waarom ik altijd voor een Disney Hotel kies. Lekker flaneren en wandelen rondom Lake Disney is zalig.

In Disney Village zien we de hekken staan op de plek waar Earl of Sandwich (2011) komt. Even verderop is ook Hurricanes omringd door hekken. Als we door een spleet kijken, zien we dat er een hele hoop bouwmaterialen klaar liggen, de vloer is opengebroken en er zijn diverse bouwvakkers aan het werk. Wordt het Tony’s Restaurant of ESPN Zone? Ik gok op die Italiaan, maar zoals gewoonlijk is er nog niets over bekend. Aan het eind van Disney Village, tegenover de bioscoop, zien we ook hekken staan en zijn er diverse vaklui bezig met grondwerkzaamheden bezig. De World of Disney Store komt eraan! How exciting!

We lopen naar de Hub richting Disneyland Park. Ook in de Fantasia Gardens zijn ze druk bezig om de heggen te snoeien en nieuwe bloemen te planten. Het ziet er schitterend uit en het voelt weer aan als ‘thuiskomen’. Wat een zalig gevoel is dit toch! We maken de ‘bekende’ foto’s, want daar kom je toch niet omheen, en lopen vervolgens onder het Disneyland Hotel naar de poortjes. Dit is voor mij de laatste keer met een Fantasy jaarkaart, want vandaag ga ik upgraden naar een Dream!

Op Town Square zien we de meet & greet van Tiana & Naveen. Wat ik afgelopen november heb gemist, was de traditionele jaren ‘20 muziek op Main Street. Ik ken alle deuntjes inmiddels van buiten en al fluitend loop ik over het plein. Pure Magic om ze weer eens ‘live’ in het park te horen! De Main Street Vehicles rijden allemaal en dat geeft toch weer een extra touch.

Bij City Hall maken we een reservering voor King Ludwig’s Castle om 20:00 uur. Het blijft me verbazen dat sommige Cast Members totaal niet op de hoogte zijn van welke restaurants nu wel en welke niet gereserveerd kunnen worden. Doodleuk wordt mij verteld dat King Ludwig’s niet bij City Hall kan worden gereserveerd. Als ik haar erop wijs dat dit wel degelijk kan (heb dat immers in november ook gedaan én het staat notabene in de folder die op de balie ligt), kijkt ze in de computer en ziet dat het inderdaad kan. Zucht. De training van Cast Members kan duidelijk beter, maar daarover zo meteen meer.

Met de reservering op zak, lopen we lekker door Main Street en zien we ons prachtige kasteel in haar volle glorie. Dit keer zonder decoraties of andere poespas. Just… Simply… Beautiful. Hier kan ik uren naar kijken en een trip naar Disneyland is alleen al voor dit uitzicht de moeite waard! Met afstand het mooiste kasteel van alle Disney resorts.

Vol goede moed stappen we vervolgens Bureau Passport Annuel binnen. Met een vol parrainage formulier op zak en de wens om direct up te graden naar een Dream, komen we binnen. Bij de ingang staat een Cast Member die ik het hele verhaal uitleg. Ik wil een jaar gratis verlenging van de Fantasy en dan direct het verschil tussen de Fantasy en Dream bijbetalen voor een upgrade naar een Dream. Helaas, zegt ze met een stalen gezicht, dat gaat niet. Excuse me? Nee meneer, het is óf een jaar gratis verlenging van de Fantasy, óf je betaald de volle 199 euro voor een Dream. Nou, dat dacht ik dus niet. Dat heb ik weer!

Inmiddels wordt er een andere Cast Member bijgehaald en ook hij zegt dat dit niet mogelijk is. Vóór ik vertrok naar Disneyland kreeg ik al een voorgevoel dat ze dit wellicht niet zouden begrijpen, dus heb ik een mail gestuurd naar de Klantenservice met diezelfde vraag. Als antwoord kreeg ik terug dat dit mogelijk was als ik het verschil tussen de twee passen zou betalen. Deze mail had ik voor de zekerheid uitgeprint. Goede zet! Ik liet de weigerende Cast Members de mail lezen, maar natuurlijk snappen ze er niks van omdat het in het Nederlands is geschreven. Er komen nog twee Cast Members bij en weer wordt het verhaal uitgelegd. Tot mijn vreugde weet de manager wél hoe de vork in de steel zit. Zij legt aan de rest van de medewerkers uit dat ik inderdaad kan upgraden van een Fantasy naar een Dream voor 1 jaar met bijbetaling van het verschil in combinatie met een parrainage formulier. Thank the gods! Ze verontschuldigen zich en mijn nieuwe kaart wordt gemaakt. Wat een toestand ook altijd. De kennis van sommige Cast Members is schrikbarend laag. Moet IK als bezoeker/fan gaan uitleggen hoe HUN eigen systeem werkt… Enfin, ik heb m’n Dream en als kers op de taart krijg ik nog het oude design met Knabbel en Babbel. Great! Gelukkig geen Buzz Lightyear op m’n pas! Na deze moeizame operatie, stap ik weer vrolijk naar buiten en hang ik m’n verse jaarkaart aan de lanyard.

Het is tijd voor een Zip-a-dee-doo-daa day in Disneyland Park. First stop, Phantom Manor. Met een wachttijd van 5 minuten kunnen we in feite zo doorlopen en staan we al direct in de lift. De muziek blijf ik prachtig vinden en de sfeer is meesterlijk goed. Met afstand de beste spookhuisattractie. Nadat we alle 999 ghosts gedag hebben gezegd, doen we nog wat andere attracties.

Daarna lopen we naar Central Plaza voor Disney Showtime Spectacular. Nog vóór ik ‘m live heb gezien, ken ik ‘m al helemaal van buiten. De show is ge-wel-dig. Leuke nummers, prachtige pakjes en een hele buslading aan Disney figuren. Aloha! Als Stitch op het podium verschijnt, krijg ik weer een magisch gevoel. Weet niet wat het is, maar telkens als ik dat kleine blauwe ventje zie, raak ik helemaal enthousiast! Persoonlijk vind ik de finale met Tiana & Naveen het mooiste. “We’re gonna take ya, gonna take ya, gonna take ya all the way there!” Een lekkere showbiz finale met mooi vuurwerk op het podium. “Goin’ down the Bayou!”. In totaal hebben we de show 3 keer gezien tijdens onze trip. Daar waar It’s Party Time with Mickey & Friends niet uitnodigt om meerdere keren te bekijken, blijft Disney Showtime Spectacular keer op keer boeien. Bij iedere show stroomde Central Plaza vol. Nu maar hopen dat Disney meer van dit soort shows gaat bedenken voor de overige – momenteel leegstaande – podia (Royal Castle Stage, Videopolis Theater en Chaparral Theater).

We besluiten eens een ‘nieuwsgierig’ kijkje te gaan nemen bij het labyrint van Alice. Het doolhof zelf is wel leuk, maar het uitzicht vanaf het kasteeltje van de Queen is toch echt het hoogtepunt van deze attractie. Het ultieme uitzicht op het Disneyland Park. Zelfs op een grijze dag als deze maak je hier de mooiste plaatjes.

Later die dag is het tijd voor een volgend hoogtepunt: Disney’s Once Upon A Dream Parade. Ik heb ‘m al zó vaak gezien, dat ik de tel ben kwijt geraakt, maar iedere keer geniet ik er weer met volle teugen van. In november had de parade geen showstops. Nu gelukkig wel. De gesproken aankondiging kan ik inmiddels in vrijwel alle talen opdreunen: “Medames et messieurs et vous les enfants – Sehr geehrte damen und herren, liebe kinder – Ladies and gentlemen, boys and girls – Disneyland Park est d’heureux de vous presenter – ist stolz Ihnen zu präsentieren – proudly presents… La Parade des Rêves Disney – Disney’s Once Upon a Dream Parade!”.

Come a little closer… aaah Love it! Het valt me op hoe druk het is tijdens de parade, terwijl het park zelf niet al te druk was. De showstop van de Disney Prinsen & Prinsessen is schitterend. Wat een mooi gezicht om alle koppels te zien dansen. Adam (“Beast”) zie ik nu voor het eerst en hij is goed gecast. Just like we dreamed it! Tiana en Naveen dansen apart tussen de twee floats van de Dreams of Romance, dus die kunnen we net niet zien tijdens de showstop.

Een dag in het Disneyland Park is niet compleet zonder een bezoekje aan de piraten. “Yo ho, yo ho, a pirate’s life for me!”. My all time favorite ride! De wachttijden voor deze attractie verschillen van uur tot uur. Soms sta je 30 minuten te wachten, een andere keer loop je bijna zo door. Wachten in Pirates of the Caribbean is geen straf, dus ik doe het graag. Deze attractie is het schoolvoorbeeld van een Disney attractie. Werkelijk alles klopt (ja, ook de slingerende piraat was aanwezig). Deze rit hebben we dan ook vaak herhaald.

Tegen het einde van de dag pikken we nog een voorstelling van Disney Showtime Spectacular mee en gaan we shoppen in Main Street. De nieuwe merchandise spreekt mij meer aan dan tijdens Mickey’s Magical Party. Helaas blijft de kleding van jongens nog altijd wat achter bij die voor de meiden. Minder keus en minder leuke designs. We eindigen de dag in Disney Village met een heerlijk etentje in King Ludwig’s Castle. Het is druk in het restaurant, maar we worden snel een keurig geholpen. Uiteraard sluiten we af met een fameuze Creme Brulee. Heerlijk!

Nadat we nog wat in de winkeltjes hebben rondgelopen, gaan we via Lake Disney te voet weer terug naar het hotel. Inmiddels is het een beetje gaan regenen, maar dat mag de pret niet drukken. Op de kamer kijken we nog even naar Disney Channel (de UK versie! Yeah!) en vertrekken na een lekkere douche naar dromenland. Dreaming Magical dreams!

Stay tuned voor DAG 2!


Acties

Information

9 responses

27 05 2010
Geert Van Malderen

Dag Lars, Ik kan alleen maar de comments van Bianca bevestigen. Je weet inderdaad als geen ander jouw Disney-beleving zo neer te pennen, dat ze werkelijk te voelen zijn door je lezers. We worden van achter onze desk meegezogen in dat wonderlijk avontuur van Disney.
En ‘k ben blij dat je ook de mindere kanten van het park laat zien. Ik kan ook een paar organisatiefoutjes neerpennen. Maar de meesten zijn er die positief voor ons uitdraaiden. ’t Komt er steeds op neer dat de ene CastMember of Business gedeelte van het park(hotel, landgedeelte van park, restaurant,…) niets weet over een ander gedeelte van het park en daardoor zijn er misverstanden.
We kijken uit naar DAG 2 + DAG 3 report.

27 05 2010
Lars

Hey Geert,

Dank voor je complimenten! Ach ja, er zijn altijd wel wat minpuntjes te vinden, maar het blijft een magisch resort waar ik heel graag verblijf. Dag 2 staat inmiddels online.

Groetjes,
Lars

27 05 2010
naomi

Hallo Lars

Leuk verslag van je eerste dag. alvast even wegdromen voordat we gaan op 13/14/15 juni.
Ook wij verblijven in New Port Bayclub (admirals floor). Ziet ervan buiten mooi uit. Heb je ook nog foto’s van in de kamer.

Succes met de volgende dag te schrijven.

Groetjes Naomi

25 05 2010
Ronald de Crom

Hee Lars,

Leuk om een verslag te lezen van je trip naar Disneyland Parijs. Mijn vriendin en ik zijn er van 6 t/m 8 mei geweest en het was voor ons allebei een ervaring die we nooit zullen vergeten.
Ik heb haar namelijk daar ten huwelijk gevraagd. Op de brug voor het kasteel. Dat was er de perfecte locatie voor.

De overige dagen hebben we op een roze wolk door beide parken gelopen. Overigens ben ik daar na de Tower of Terror wel vanaf gekomen. Ik had echt pap in mijn benen na die attractie. Maar SUPER gemaakt!

Ben benieuwd naar de rest van je verslag.

Groetjes,
Ronald

25 05 2010
Lars

Heey Ronald,

Ten huwelijk worden gevraagd in the most Magical place on earth… wat wil je nog meer? Gefeliciteerd, ook aan je toekomstige vrouw! Ik neem aan dat de huwelijksreis te zijner tijd richting een Disney Resort gaat? ;-) In ons resort heb je prachtige bruidsuites in Disney’s Hotel New York en het Disneyland Hotel, maar daarvoor moet je wel je beurs trekken!
Als je tips wilt of vragen hebt over toekomstige trips, dan laat het me maar weten. Alvast heel veel geluk samen!

Groetjes,
Lars

25 05 2010
Joost

lucky you!
maarrrr… mag eind Juni ook weer, voor het eerst als proud member van de shareholdersclub. (dus waarschijnlijk half Augustus ook naar de opening van Toystory Playland)
Heb sinds de boeking alleen maar Disney-songs in mijn hoofd en kan niet wachten tot mijn verzameling ‘Tales from the Laughing Place’ binnen is.
Ben er helaas ook al een paar keer achtergekomen dat veel Castmembers niet weten hoe dingen geregeld zijn
en soms behoorlijk bot kunnen doen. Gelukkig ben je dat weer zo vergeten want hey, you’re in Disneyland!
Blij te horen dat Mainstreet weer is zoals het moet zijn,nu Space mountain nog in de originele versie……..

Weet je vanaf welk perron op Brussel-Zuid de TGV naar Marne vertrekt ?

Grtz
Joost

25 05 2010
Lars

Heey Joost,

Tales from the Laughing Place is prachtig. Zou die ook graag in mijn bezit hebben, maar er zijn zóveel Disney spullen te koop die ik allemaal zou willen hebben, dat ik momenteel prioriteiten moet stellen. Ooit heb ik ze ook in m’n bezit. Ben er maar trots op!
Main Street ziet er geweldig uit. De nieuwe NGF decoraties zijn erg subtiel, alleen jammer dat twee grote winkels (Disney Clothiers en Town Square Photography) in onderhoud waren. Aan de andere kant is het juist weer goed dat dit gebeurt.
Space Mountain: Mission 2 vind ik opzich leuk, vooral de nieuwe toevoegingen tijdens de rit zelf zijn beter dan het origineel, maar de muziek en de thematisering buiten en in de wachtrij waren ten tijden van ‘La Terre à la Lune’ beter.
De TGV in Brussel-Zuid vertrekt vanaf spoor 3 of 4, rechts van de Thalys balie. Staat al ruim van tevoren aangegeven en je kunt al vroeg instappen.

Groetjes,
Lars

24 05 2010
Bianca

Kijk daar zat ik op te wachten :D. Helemaal geweldig weer!! Heb een paar dagen zonder computer gezeten zodoende hebben we elkaar ook niet meer gesproken, maar zo te zien staat het nog niet zo lang online. Ben REUZE benieuwd naar dag 2!! Jij kan namelijk als geen ander zo enthousiast beschrijven wat en hoe je het daar allemaal beleefd :).

Groetjes Bianca

25 05 2010
Lars

Thanks, Bianca! Het heeft ff geduurd, maar hier is ie dan.
Stay tuned voor meer Spring Magic! ;-)

Groetjes,
Lars




