Tripreport 27 t/m 30 November 2009 (Dag 4)

10 12 2009

DAG 4 – Maandag 30 November 2009

Vandaag wordt een dag met twee gezichten. Aan de ene kant een trieste dag, omdat we vandaag moeten vertrekken. Aan de andere kant weer een geweldige dag, aangezien we nog altijd in Disneyland zijn. De dag begint vroeg, maar voordat we gaan ontbijten, zetten we m’n vader in het zonnetje wegens zijn verjaardag. We verzamelen in één van de kamers en geven ons cadeau (ticket voor een voetbalwedstrijd). Daarna frissen we ons op en gaan we naar het restaurant van het hotel om te ontbijten. Ik geniet van de lekkere croissants en als onze buikjes zijn gevuld, willen we naar de parken vertekken. Er is echter iemand die ons even tegenhoudt… Niemand minder dan Goofy staat op de fotolocatie en de rij is klein. Aangezien Goofy het favoriete karakter is van m’n pa, aarzelen we geen moment en duwen hem de rij in. Eerst stribbelt hij nog wat tegen, maar tijdens de ontmoeting komt er toch een grote smile op zijn gezicht. Niemand ontsnapt aan de Disney Magic! Uiteraard gaan m’n zus en ik ook met The Goof op de foto.

Na deze korte meet & greet, vertrekken we naar de parken. Het weer is beter dan de afgelopen twee dagen. Weliswaar zwaar bewolkt en wat frisjes, maar droog. Vandaag zijn er weer Extra Magic Hours en die gebruiken we om Space Mountain: Mission 2 nog eens te bedwingen. Met een wachtrij van 5 minuten gaan m’n zus, haar vriend en ik de attractie in. M’n ouders hebben zin om nog even wat galactisch gespuis omver te schieten en gaan naar Buzz Lightyear Laser Blast. Aangezien onze rit wel heel snel voorbij is, doordat er nauwelijks een wachtrij staat, besluiten we om deze nóg een keer te doen. Woehoe! Lekker wakker worden in de Space Mountain!

We treffen elkaar in het winkeltje bij Buzz en daar krijg ik zowaar een verrassing. M’n ouders hebben een kleinigheidje voor me gekocht, omdat ik hun dit weekend op sleeptouw heb genomen en alles geregeld heb. Heel aardig en dit waardeer ik enorm!

Deze laatste dag heb ik iedereen een keuze laten maken om zijn of haar favoriete attractie nog een keer te doen. De Tower of Terror is inmiddels een favoriete attractie geworden bij een groot deel van onze groep, dus next stop: Hollywood Tower Hotel! We nemen een fastpass en kunnen een half uurtje later al in de rij aansluiten. M’n moeder en de vriend van m’n zus gaan niet mee. Zij gaan nog een keer genieten van Animagique. Eigenlijk wil ik dat ook nog een keer zien, maar heb nu al voor die toren gekozen. Keuzes, keuzes, keuzes! Als we het prachtig gethematiseerde hotel binnen stappen, zijn we snel aan de beurt en krijgen de rechter kamer toegewezen. Een grote pluim voor de cast member hier. Hij zit schitterend in z’n rol! Overigens herken ik een aantal cast members weer. Volgens mij zit hier een vaste groep, want ik heb ze al vaker gezien. Allemaal spelen ze hun rol met verve en bezorgen ons een onbehaaglijk gevoel. Let’s get this show on the road! De deuren gaan dicht en de vervloekte rit kan beginnen. Het darkride gedeelte is zo mooi gemaakt. Met spanning wachten we op de eerste drop en ja hoor, dat heerlijke gevoel in je buik. Lekker je handen los laten en bouncen! Top attractie en een goede toevoeging aan de Studios.

Time to say goodbye… We gaan afscheid nemen van het Walt Disney Studios Park. Gelukkig hebben we nog een halve dag te gaan in het Disneyland Park, maar toch is dit geen fijn gevoel. Als we door de uitgang lopen, kijk ik nog een keertje om… And Cut! That’s a wrap!

Als we weer in het Disneyland Park zijn, lopen we naar Fantasyland via Bella Notte. Op de straat voor dit restaurant hebben ze een hele buslading met Disney figuren losgelaten. Overal lopen ze rond! Tweedle Dee uit Alice in Wonderland komt al op ons afgestormd en hij kijkt eerst aandachtig naar m’n lanyard en de pins. Daarna wil hij met me op de foto. Tweedle Dum heeft m’n pa op het oog en loopt er direct op af. Na een ferme handdruk, maak ik ook van dit duo een foto. Overal waar ik kijk, zie ik nu Disney figuren lopen. Als tweede kom ik Friar Tuck tegen uit Robin Hood en ook dit moet worden vastgelegd. De vriend van m’n zus heeft Gepetto uit Pinokkio gespot, waar hij mee op de foto gaat. Stitch is ook aanwezig, maar er staat een hele grote groep om hem heen. Te druk helaas. Mijn kans met die kleine blauwe buitenaardse vriend komt nog wel. Even verderop staat Eeyore uit Winnie the Pooh, Donald Duck en nog vele anderen. Het is een drukke bedoeling bij die figuren, dus we besluiten om door te lopen naar Storybook Land.

Waar m’n moeder gister de dans heeft ontsprongen, gaat die vogel vandaag niet meer op. Tijd voor Casey Jr. – Le Petit Train du Cirque! De wachttijd bedraagt 15 minuten, maar we zijn al snel aan de beurt. Heb dit treintje zelf ook nog nooit gedaan, dus ik wacht gespannen af. Ondanks dat het niet snel gaat is dit fun! Het doet ook wonderen dat het traject rondom de sprookjes van Le Pays des Contes de Fées ligt. We scheren overal aan voorbij en met name het kasteel van Beauty and the Beast maakt indruk. Toch nog een beetje aandacht voor mijn favoriete film in Parijs. Waarom ons resort deze ‘franse’ film links laat liggen, is mij nog steeds een raadsel. M’n moeder vond dit treintje wel de moeite waard. Hebben we toch nog iets bereikt.

Het is al na de middag als we nog een keer naar It’s a Small World Celebration gaan. Ik blijf dit een heerlijk ontspannen rit vinden. Vanwege de speciale kerstversie doen we deze attractie dus nogmaals. Daarna vliegen we door naar Peter Pan’s Flight. Ik durf toch wel te stellen dat deze attractie, samen met Pirates of the Caribbean, tot de familie toppers van onze trip behoren.

Langzaam nemen we afscheid van Fantasyland en lopen richting Adventureland. Het is tijd voor ons diner in Perzische sferen. Ik koop nog een zilveren Mickey sleutelhanger met de letter ‘L’ en dan lopen we Agrabah Cafe binnen. Bij de eerste cast member laten we onze reservering zien en daarna kunnen we doorlopen. Eenmaal binnen, komen we in een halletje uit waar we een tweede cast member tegenkomen. Bij hem rekenen we direct af en bestellen alvast het eerste rondje drinken. Zonder dat m’n pa het weet, regel ik ook dat de verjaardagstaart tijdens het toetje wordt gebracht. Daarna worden we doorverwezen naar de derde cast member, die ons naar de plaatsen brengt. Het restaurant is fantastisch. In diverse ruimtes kan er gegeten worden met allemaal een andere Perzische sfeer. Wij komen te zitten in een ‘straat’ van Aladdin’s dorpje. Alles is tot in detail nagemaakt en het lijkt echt alsof je in Agrabah bent aangekomen. Als we onze drankjes hebben, lopen we in groepjes naar de buffetten. Wat heerlijk allemaal! Het buffet is zo ingedeeld dat er een duidelijke scheiding is tussen het voorgerecht, het hoofdgerecht en het nagerecht. Overal ruime keuze en allemaal even lekker. Ik heb al snel 3 borden leeggegeten, als we ons klaar maken voor het toetje.

Met een onopvallende hint naar de cast member, geef ik aan dat ze de verjaardagstaart mogen brengen. Even later komen 4 cast members met de taart onze ruimte binnen. Ze zingen allemaal ‘happy birthday’ en presenteren de taart aan m’n vader. Surprise! Hij nodigt ze prompt uit om allemaal een stukje mee te eten, maar dat is helaas niet toegestaan. Ze waarderen het gebaar en laten ons de taart lekker oppeuzelen. Het is een grote chocolade taart met kaarsjes en héél machtig. Er zit een leuke 3D verjaardagskaart bij met de Disney figuren en de tekst ‘My Birthday at Disneyland!’. Na de taart krijgen we geen toetje meer op, dus we verlaten Agrabah Cafe. Dit restaurant kan ik van hart aanbevelen. Onbeperkt eten voor een vaste prijs in een prachtige omgeving.

Alsof de Arabische sfeer ons nog niet genoeg heeft betoverd, staat buiten Aladdin klaar voor een meet & greet. De vriend van m’n zusje en ik gaan bij hem staan en wachten onze beurt af. Ineens komt er een groepje jeugdige Italianen (of Spanjaarden, weet het niet zeker) aangelopen, die gewoon voor ons komen staan. Met opgeheven stem geef ik aan dat ze achter ons moeten aansluiten. Dat doen ze dan ook. Waarom zien ze niet dat er al mensen staan te wachten? Onbeschoft om zo voor te kruipen, maar ze druipen al snel af. Aladdin zelf spreekt vloeiend Frans én Engels. Ik vraag ‘m of hij het niet koud heeft zo in dat dunne kostuum. ‘It’s freezing, man!’, zegt ie. Toch blijft hij in z’n rol en lacht naar de camera.

Op weg naar Frontierland komen we bij het winkeltje in Adventureland, naast Colonel Hathi’s Pizza Outpost. Daar staat niemand minder dan Mickey Mouse in zijn jungle outfit. Als Mickey fan moet ik natuurlijk wel met die kleine muis op de foto. Er staan al veel kinderen en ouders om hem heen. Ik blijf op een afstandje staan, als Mickey opeens naar mij wijst. Hij komt naar me toe gerent en wijst alle Mickey pins aan op m’n lanyard. Hij gebaart: ‘That’s me! That’s me!’. We omhelzen elkaar en hij geeft aan die hij zo met me op de foto wilt. Woehoe! Mijn beste ‘Magical Moment’ tot nu toe! Even later kan ik direct naast Mickey komen staan en maken we een foto. Ik bedank hem nog een keer en hij zwaait me uit. Geweldig!

De klok tikt alweer verder en we hebben nog tijd om één attractie te doen. Uiteraard wordt dit Big Thunder Mountain, na die geweldige rit in het donker gister. Als we bij de attractie aankomen, nemen we een fastpass en een half uur later schuiven we aan in de rij. We komen direct uit bij de karretjes en krijgen een plaatsje in het midden. This is the wildest ride in the wilderness! Yeeeeeeeha! We zoeven weer onder het water door en bereiken de berg. We genieten met volle teugen van deze laatste rit. Handen omhoog, lachen, gillen, schreeuwen, yeeeeeha-en… Enfin, you’ll get the picture! So much fun!

Dan komt dat onvermijdelijke moment… Afscheid nemen van het Disneyland Park. Als we terugkijken op die 4 dagen Disney’s Fairytale Christmas, dan kunnen we alleen maar concluderen dat het een super weekend is geweest. Spanning, sensatie, emotie, een lach en een traan, we hebben het allemaal meegemaakt. De indrukken van het kerstseizoen in Disneyland waren overweldigend. Het resort is zonder al die kerstversieringen en shows al een plaatje, maar tijdens the Magic of the season wordt hier nog eens een grote schep bovenop gedaan. Van de Tree Lighting tot Mickey’s Winter Wonderland, van de Castle Lighting tot Disney’s Fantillusion, dit weekend was helemaal top.

Tijdens onze wandeling naar de auto kijk ik nog vele malen om. Vind dit moment altijd zo erg, maar ik weet ook dat ik de magie niet lang hoef te missen. Met de stempels voor een gratis verlenging van m’n jaarkaart op zak, komen er nog genoeg tripjes aan.

Bye bye Disneyland, see ya real soon!


Acties

Information

One response

27 01 2010
Simon

Hey.
Leuke trip beschrijving!
Ik ga van 8 tm 11 maart naar disney en zal verblijven in de sequoia lodge. Ik heb geboekt met half pension. Heb je nog tips waar ik zeker moet gaan eten? Of andere tips?
Gr simon




