Tripreport 27 t/m 30 November 2009 (Dag 2)

8 12 2009

DAG 2 – Zaterdag 28 November 2009

Good Morning Disneyland! Om 06:45 uur gaat de wekker en ben ik als eerste op. Even een lekkere douche en dan ontbijten… tenminste dat was de bedoeling. De douche blijkt echter niet goed te werken. De knop om het water via de slang te laten stromen is afgebroken. Not very magical, is it? Enfin, als iedereen is opgestaan en opgefrist, gaan we om 07:45 uur naar het restaurant in het hotel voor een goed ontbijt. Even langs de conciërge om het probleem met de douche te vermelden. We worden direct geholpen en de monteur is al in onze kamer als we na het ontbijt even terugkeren om de tanden te poetsen. Perfecte service! Sequoia Lodge heeft vriendelijk en snel personeel. Voor ons echt een hotel om nog eens terug te keren.

Het ontbijt gaat er een stuk beschaafder aan toe dan bij Santa Fe. Je wordt bij binnenkomst naar een tafel verwezen en er zijn veel cast members aanwezig om alles netjes en opgeruimd te houden. Het restaurant is leuk ingedeeld, niet zo’n vreetschuur als in Santa Fe. Het ontbijt zelf is uiteraard vrij standaard, maar voldoende keus om de buikjes te vullen. Na een korte stop bij de kamers, vervolgen we onze weg naar de parken. Het weer is echter omgeslagen van de mooie blauwe lucht en zon op vrijdag, naar een natte en winderige sfeer op zaterdag. Dat mag de pret echter niet drukken en aangezien we vandaag het meeste in het Walt Disney Studios Park zijn te vinden waar het merendeel overdekt is, maakt dat dus niet zoveel uit.

Dit weekend zijn er Extra Magic Hours in de beide parken. We kiezen er vandaag voor om eerst naar het Disneyland Park te gaan. Op het programma staan Peter Pan’s Flight, Buzz Lightyear Laser Blast en Space Mountain: Mission 2. M’n moeder gaat even een winkeltje binnen, als de rest zich gereed maakt voor een vlucht langs de planeten. Het valt me dit keer op dat alle effecten binnen werken. Het exploderen van de planeet bij het naar boventakelen tijdens de rit werkt en geeft een cool effect. Al met al een lekkere rit en degene die nog niet volledig wakker waren, zijn dat nu wel!

Tijd om de familie attracties te nemen waar m’n moeder ook in mee kan. We beginnen met Buzz Lightyear Laser Blast. Voor mij was dit ook de eerste keer in deze attractie. De wachtrij is prachtig met die gigantische audio-animatronic van Buzz. De rit zelf vind ik toch minder. Ik hou niet van schietspelletjes en dus ook niet van attracties met pistolen. De thematisering is daarentegen dik in orde en je komt helemaal in die Toy Story sfeer, maar deze attractie zal ik niet zo snel meer doen. Het is gewoonweg mijn ding niet. Tijd om door te gaan naar die geweldige darkride in Fantasyland. Off to Neverland met Peter Pan! Héérlijke attractie. Het zweefeffect over Londen met al die lampjes is just so magical. M’n ouders zijn er ook erg van onder de indruk. Deze gaan we zeker nog een keer doen!

We sluiten af met een wandeling door Adventure Isle. Via Skull Rock gaan we de loopbrug op en nemen we de route naar La Cabane des Robinson. Dit is een jongensdroom die uitkomt. Ruig terrein, veel klim en klauter werk en een gigantische boom markeren dit gebied. Als we op die diverse uitkijkposten staan, zie je prachtige uitgestrekte natuur as far as the eye can see. Het zicht op Indiana Jones geeft een authentiek oerwoud gevoel. Hier kan ik zo van genieten.
Bij Blue Lagoon stoppen we nog even om te reserveren voor zondagavond. We vragen voor een plaatsje langs het water, maar dat kan niet worden gegarandeerd. Geen probleem. Ik ben al lang blij dat ik daar een keer mag eten.

We moeten het Disneyland Park alweer verlaten. Bij de buren gaan we een dagje naar de Magic of the movies! De kerstmuziek is al van ver te horen, als we op Front Lot enkele Disney figuren zien rondlopen. Mickey, Pluto en Goofy zijn aanwezig. Vanmiddag heb ik met 4 potentiële jaarpas kopers afgesproken bij het Bureau Passport Annuel in de Studios. Het is er momenteel erg druk, dus ik ga er maar vanuit dat het vanmiddag lang gaat duren. We lopen door Studio 1, één van de leuke sfeerlocaties van de Studios. Het gebouw is mooi aangekleed en de kerstsfeer is merkbaar.

Het is voor mij traditie. In het Disneyland Park start ik altijd met Phantom Manor. In de Studios begin ik altijd met Art of Disney Animation. Ik krijg in de Studios nergens zo’n lekker ‘Disney heppie de peppie gevoel’, als bij deze show. We lopen net binnen als het filmpje met Roy Disney begint. Ergens waar ik mij toch vaak aan stoor, is dat die Fransen het voor elkaar krijgen om het originele Engelstalig filmpje na te synchroniseren in het Frans en er dan een Engelstalige ondertiteling bij zetten. Hoe krom is dit? Maar goed, ik ben niet zo snel uit het veld te slaan, dus ik geniet weer! De deuren gaan open en we gaan het Disney Classics Theater binnen. Tijd voor die prachtige film met alle hoogtepunten uit de rijke geschiedenis van Disney. Het is een emotionele rit met een lach en een traan en altijd die bekende happy ending. Deze film is het bewijs dat Disney mensen raakt. Heel mooi! Vervolgens is het tijd om de lachspieren te testen. Mushu, onze favoriete draak, krijgt op komische wijze uitgelegd hoe hij ontstaan is. Leuke interactie met de host, maar ook hier weer die kromme vertaling. Toch geniet ik met volle teugen. Oh, wat hou ik hier toch van!

Als we de zaal uitkomen, zien we een flinke rij staan bij de ingang. Goede timing, dus! Vervolgens doen we achter elkaar de grote shows, zoals Cinemagique, Animagique, Stitch Live! En Playhouse Disney Live on Stage!. Alsof het zo moest zijn, kunnen we telkens overal naar binnen met een paar minuten wachten. M’n planning blijkt goed in elkaar te steken. Topper blijft natuurlijk Stitch. Onze kleine buitenaardse vriend gaat op vrouwenjacht en er is alweer een misdadiger gesignaleerd in de zaal. Zoals altijd, hilarisch! Love Stitch!

Nieuw voor mij dit jaar, was Playhouse Disney Live on Stage!. Ik heb Mickey Mouse Clubhouse wel eens gezien, maar ben niet bekend met The Little Einsteins en Handy Manny. Dat weerhield mij er niet van om echt te genieten van deze show. De kinderen vinden het geweldig en worden goed bij de show betrokken. Als zij genieten, dan geniet ik ook. Miska, Mouska, Mickey Mouse!
Het enige nadeel, voornamelijk voor m’n vader, is dat we op de grond moeten zitten. Dat zorgde op het einde van de show voor de nodige consternatie toen hij probeerde op te staan. Het had zo een scene uit een film van de Dikke en de Dunne kunnen zijn. We hebben wat afgelachen! Leukste gedeelte van de show vond ik toen Winnie the Pooh en z’n vriendjes op het toneel verschenen. Ben een groot fan van die silly old bear, dus ik voelde een golf van enthousiasme toen hij ten tonele verscheen. Zijn ze niet schattig?

Over Pooh bear gesproken, mijn maagje begint nu ook wat te knorren. Dat hoeft niet perse honing te zijn, maar iets lekkers gaat er zeker in. Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van de restaurants in de Studios. Toch wil ik het nieuwe Blockbuster Cafe proberen. Dit counter service restaurant is verdeeld in 3 delen. Het voorste gedeelte is ingericht in de stijl van Pirates, terwijl de twee andere ruimtes gethematiseerd zijn naar High School Musical. We besluiten om een plaatsje te zoeken in de achterste ruimte, nabij de Rock ‘n’ Roller Coaster. Het vinden van een vrij tafeltje is een ware opgave vandaag. Wat een drukte! Als we eenmaal zitten, neem ik een warme tosti met een speciaal kaaslaagje op de bovenkant. Werkelijk verrukkelijk! Fast food kan echt lekker zijn en Blockbuster Cafe bewijst dat. Aanrader voor een snelle hap.

M’n zus en ik willen graag in de Rock ‘n’ Roller Coaster, maar die heeft technische problemen. Balen! Doen we die wel later. Ik kijk op m’n mobieltje en zie dat het bijna tijd is voor Disney’s Stars ‘n’ Cars. We lopen richting Place des Stars en zoeken een plaatsje voor het podium. Dat lukt aardig. Er staan wel wat rijen voor ons, maar we kunnen het toch goed zien. Als de aankondiging start, gaat m’n Disney hart weer sneller kloppen. The parade is coming! Vind het wel jammer dat ze dat sublieme ‘Roll out the red carpet’ parade nummer vervangen hebben door een kerstmedley. Het is wel te begrijpen, maar juist dát nummer brengt me altijd in de echte Hollywood sfeer. Enfin, ik zing ‘Jolly Holliday’ natuurlijk lekker mee, terwijl de wagens het plein op komen rijden. Bij het zien van Sulley (Monsters Inc.) moet ik altijd lachen. Wat is ie groot, maar ook zo schattig. Dit is voor mij de eerste keer dat ik het show gedeelte live zie en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Shows met Disney figuren hebben bij mij altijd een streepje voor, dus ook deze krijgt mijn goedkeuring. En dan krijg ik tijdens de finale toch nog mijn zin: Lights, Camera, Action! Het laatste gedeelte van de normale parade song wordt door alle karakters meegezongen. Nice! Hierna volgt nog een korte meet & greet met de mensen die op de eerste rij staan. Enkele karakters komen dichtbij en dat geeft toch een voldaan gevoel. Yes, I’m a happy man!

Als de wagens weer terug gaan naar de uitgang nabij Flying Carpets over Agrabah, ontvang ik een sms van Anneke, één van de 4 mensen waar ik mee had afgesproken om de jaarpassen te gaan halen. Ik verexcuseer me bij de groep en ga naar de uitgang. Daar stonden ze al te wachten en ook nog eens helemaal vooraan! De drukte die er ’s morgens was, bleek als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen. Ideaal. Alles verloopt voorspoedig. Ik geef mijn jaarpas en parrainage formulier af en de cast member gaat aan de slag om de gegevens in te voeren en foto’s te maken. Ondertussen kletsen we wat over Disney. Opeens geeft de cast member aan dat ik slechts 3 personen met korting een jaarpas kan laten kopen en niet 4. Ik leg haar uit dat ik 3 stempels krijg voor een jaar gratis, maar dat ik gewoon extra mensen mag aandragen om met korting een jaarpas te kopen. Zij stelt dat dit niet mogelijk is. Goed, haal de manager er maar bij. Ook hij stelt dat het niet mogelijk is om bovenop die 3 nog extra mensen korting te geven. Dan opeens veranderd het gesprek. De manager ziet mijn Shareholders Club Card die om m’n nek hangt en direct kan van alles geregeld worden. De vierde persoon kan nu zonder problemen korting krijgen. Vind het nog altijd een vreemde gang van zaken, maar iedereen heeft de korting, dus we nemen afscheid. Ik heb m’n stempels bij elkaar en kan volgend jaar de pas gratis verlengen. Ik maak dan direct van de gelegenheid gebruik om te upgraden naar de Dream jaarpas. Maximaal genieten van alle magie!

Tijd voor de tweede meeting en wel met iemand van het DLRPFans.be forum. Rachel (‘mickeymousje’) is ook 4 dagen in het resort. Het is voor haar de eerste keer alleen. We hebben om 15:30 uur afgesproken bij de ingang van de stuntshow. We sms’en en treffen elkaar even later. Leuk om mensen die je al langere tijd online kent, eens in levende lijve te zien. Ze heeft, net als mij, een lanyard met Disney pins. Die van haar is echter langer en mooier. Haar pins zijn prachtig! Ben jaloers. Samen kijken we de spectaculaire show en daarna nemen we weer afscheid. Zij gaat terug naar het Disneyland Park voor de parade en wij moeten nog de Studio Tram Tour en Armageddon bekijken. Al met al was het erg leuk om Rachel ontmoet te hebben. Jammer dat ik er geen foto van heb.

Inmiddels was het gaan regenen. De Studio Tram Tour werd gesloten en ook Armageddon liet tijdelijk geen mensen meer naar binnen. Het liep inmiddels tegen 17:30 uur aan, dus het werd tijd voor de grote diner show: Buffalo Bill’s Wild West Show with Mickey and Friends! Dit was het cadeau van m’n zus, haar vriend en mij aan m’n ouders voor hun 35-jarig huwelijk. In Studio 1 pak ik de tickets alvast bij de hand. Met schrik lees ik ‘admission 17:30 hrs’. De show was toch om 18:30 uur? Nu begin ik te twijfelen. Ik stel voor om direct naar de show locatie te lopen. Half rennend komen we aan. Wat bleek, de deuren gaan om 17:30 uur open, terwijl de show om 18:30 uur begint. “Geen paniek! Alles onder controle!”, roep ik, terwijl ik m’n lach probeer in te houden. Daar sta je dan als Mister Disney.

We worden vervolgens door een aardige Nederlandse cast member geholpen en krijgen een gele hoed op. De arena is straks ingedeeld in 4 zones, elk met een andere kleur. Wij zitten in het gele vak, verder is er nog een groen, rood en blauw vak. 5 jaar geleden zaten we in het blauwe vak. De hele pre-show locatie is voorzien van kerstverlichting en ziet er prachtig uit. We nemen een lekker koud biertje en kijken naar de kleine show bij de bar met Goofy en een orkest. Daarna is het tijd om de arena binnen te gaan. We zitten op de bovenste rij en zijn al helemaal in de ‘jieeeeeha stemming’. Lekker eten, lekker drinken en genieten van de show. Wat wil je nog meer? De toevoeging van de Disney figuren is leuk gedaan. Als ze in hun western outfit de zaal betreden, klinkt er gejuich en applaus vanaf de tribunes. Vooral Knabbel en Babbel zien er schattig uit.

Na de show gaan we weer terug naar het Disneyland Park. Vandaag is dat park tot 22:00 uur geopend en ik hoef niemand meer uit te leggen hoe verschrikkelijk mooi Disneyland by night is. We arriveren op Town Square als net de Fantillusion Parade begint. Nog maar een keertje kijken naar die pracht en praal. De parade begint op Town Square en ik maak eindelijk eens de show stop van Aladdin van dichtbij mee. Super! Had ik al gezegd dat ik weer sta te bouncen?

Bij City Hall ga ik vervolgens ons restaurant voor maandag reserveren. M’n zus zorgt ervoor dat m’n pa even buiten blijft. Hij is namelijk die maandag jarig en we willen hem een verjaardagstaart cadeau doen. Ik reserveer voor Agrabah Cafe om 14:00 uur, inclusief taart.

De magie bereikt voor mij een hoogtepunt als we langzaam door Main Street lopen, richting het kasteel. Alles is verlicht en ik loop constant rond met een grote smile op m’n gezicht. I’m enchanted!


We besluiten om naar Adventure Isle te lopen. Via Frontierland vinden we onze weg naar dat stukje paradijs. Vanmorgen waren we ook al hier te vinden, maar nu is de sfeer totaal anders in het donker. Overal branden sfeerlampen, er klinkt muziek uit alle hoeken en het is lekker rustig. Dan zie ik de toren van Pirates… let’s go on a grand adventure! We lopen door de sfeervolle wachtrij en zijn daarna zowat als eerste aan de beurt. Uiteraard nemen we voorin plaats en op de klanken van yo ho, yo ho, a pirates life for me, worden we omhoog getakeld. Priceless!

Aan alles komt een einde. Zo ook aan deze magische dag. Via het kasteel en haar twee winkeltjes, lopen we naar Main Street. Shop till you drop is ons motto, dus we duiken de winkeltjes in. Ik op zoek naar nieuwe pins, de rest kijkt de ogen uit naar al het moois van Disney. Even later lopen we op ons gemak naar de uitgang. We zijn het er allemaal over eens, wat was dit weer een heerlijke dag. In Sequoia Lodge ploffen we neer in de bar en nemen nog een drankje. De oogjes beginnen langzaam dicht te vallen, dus het wordt tijd om naar bed te gaan. Tijd om van de magie te dromen. Morgen is er weer een dag…

Stay tuned voor DAG 3…


Acties

Information




