Tripreport 5 Juni 2009

15 10 2009

Vrijdag 5 juni was het dan zover. Na een afwezigheid van bijna 5 jaar ging ik weer richting Parijs voor een dagtrip naar Disneyland. In Maastricht nam ik om 08:09 uur de Intercity naar Brussel-Zuid. Na een korte plas- en eetpauze vervolgde ik om 10:21 uur mijn reis per TGV naar Marne La Vallee. Iets voor 12:00 uur kwam ik aan in het zonovergoten resort. Een lekker temperatuurtje van rond de 20 graden en een nagenoeg blauwe hemel beloofden veel goeds! Ik was van plan deze dag mijn Fantasy Passport te halen en had met Kitty en Jelle van het forum afgesproken. We zouden elkaar bij het passport bureau treffen.

tripreport1

Vanuit het treinstation liep ik naar de Hub en maakte foto’s van Disney Village en de ingang van het Walt Disney Studios Park. Jammer genoeg verbleef ik maar een dag en had ik besloten alleen het Disneyland Park te bezoeken. Vanuit de Hub liep ik richting het park. Wat een plaatje! Het hotel, de ingang, het parkje ervoor, de sfeer… heerlijk! Het voelde als thuiskomen aan, zeker na al die jaren. Een brede smile op mijn gezicht als resultaat. Een smile die ik die dag niet meer van m’n gezicht af kon halen.

Na het kopen van een dagkaart, kon ik snel doorlopen naar Main Street. Het viel me op dat het niet druk was, eerder gezellig druk. Een van de mooiste ervaringen van het Disneyland Park die ik eerder had opgedaan was het lopen door Main Street richting Central Plaza. Dit is Disney sfeer op z’n best. De geur van popcorn, de authentieke wagens, de muziek (live orkest!), het decor… wat een perfect plaatje! Just like I dreamed it! Al lopend door de straat zag ik ‘haar’ eindelijk weer. Le Château de la Belle au Bois Dormant. Wat stond ‘ons kasteel’ er weer prachtig bij. Er is al veel gezegd over de nieuwe decoraties, maar ik moet zeggen dat ik ze prima vind passen. De Mickey oren in goud en de karakters zijn super!

Inmiddels was ik aangekomen bij het passport bureau. Kitty en Jelle lieten per SMS weten dat ze er zo aankwamen. Dat gaf mij de tijd om even te kijken naar de Meet & Greet met Disney prinsen en prinsessen. Op het podium bij het kasteel konden de kids met hun idolen op de foto. Leuk tafereel om te aanschouwen. Na een paar minuten kwamen Kitty en Jelle aanlopen en we liepen direct naar het bureau. Het was helemaal niet druk en we werden direct geholpen. Na een minuut of 10 liep ik weer naar buiten, nu als trotse eigenaar van een Fantasy Passport. We kletsten nog wat na en gingen vervolgens onze eigen weg.

Ik ben toen weer terug gelopen om wat foto’s te maken van de ingang en de wandeling door Main Street weer te maken. Blijft geweldig! Hierna vervolgde ik mijn weg en ben lekker overal sfeer gaan proeven. Fantasyland blijft mijn favoriete land. Vooral het uitzicht vanaf het kasteel is super. Ik kon vrijwel overal zo naar binnen lopen. Wachttijden waren er nauwelijks. Meestal was ik al na 5 tot 10 minuten aan de beurt. Alleen BTM en Buzz hadden wachttijden van meer dan een uur. Die heb ik dan ook niet genomen. Daarvoor was ik die dag te kort in het park. Ik wilde zo veel mogelijk zien en doen.

Het is natuurlijk Mickey’s Magische Jaar, dus de nieuwe shows mochten tijdens mijn trip niet ontbreken. Als eerste ging ik naar Stitch in Discoveryland. Ik ging er heen met lage verwachtigen en werd toen positief verrast. Wat een energie en leuke muziek. Het was lekker druk rondom Stitch en naast mij stond een grote groep uit Nederland. Zij zongen, sprongen en zwaaiden vrolijk mee en dat werd opgemerkt door de acteur met de microfoon die bovenop de wagen stond. Het werkte als een sneeuwbaleffect. Na een tijdje stond zowat iedereen te dansen en te zwaaien! Als het publiek meedoet, is dit een geweldige show. Zeker ook voor de acteurs die zichtbaar genoten van het enthousiasme van het publiek. Later wist Jelle me te vertellen dat zij een voorstelling eerder hadden gezien van Stitch en toen danste en reageerde het publiek heel magertjes. Dan komt zo’n show al direct anders over. Je moet dus geluk hebben met welke mensen te staat te kijken naar de show. Ik kon in ieder geval niet stil blijven staan.

Door naar It’s Party Time with Mickey op Central Plaza. Deze energieke show straalt gewoon! Een groot aantal acteurs geven een puike presentatie weg en ook de figuren doen lekker mee. Leuk dat ieder figuur zijn eigen dans heeft. Door het grote aantal acteurs sta je eigenlijk aan iedere kant van Central Plaza goed, al komt Mickey het meeste naar de kant van Main Street.

Minnie’s Party Train had ik bij aankomst al gezien. Dat is vooral leuk voor de kleintjes, al kon ik het niet laten om even foto’s te maken van alle figuren.

Natuurlijk mocht de Once upon a Dream Parade niet ontbreken. Om 15:00 uur besloot ik om eerst iets te gaan eten bij Toad Hall. Hier trof ik een kennis uit Maastricht aan. Hij was met zijn gezin 3 dagen in het resort. Na een tijdje gepraat te hebben, kreeg ik een SMS van Kitty dat zij de parade gingen bekijken bij Bella Notte in Fantasyland. Ik ben daar toen ook naartoe gegaan. Eerst nog lekker in het zonnetje gezeten langs de route en daarna kijken naar de prachtige parade. Jelle vertelde me dat de float van de Kleine Zeemeermin al een paar dagen stuk was, dus die ontbrak helaas. Hierna kletsen we nog wat na en namen we definitief afscheid. Kitty en Jelle waren erg behulpzaam en ik vond het erg leuk hun te ontmoeten! Bedankt hiervoor!

Inmiddels liep het tegen 18:00 uur aan en moest ik alweer naar het station. Zucht… een laatste tocht door Main Street, nog even omkijken naar het prachtige kasteel en toen door de uitgang gelopen. Ik wilde helemaal niet naar huis, maar aan alle dingen komt een eind. Zo ook aan deze magische dag. Nog één keer omkijken… ‘ik kom snel terug!’.

De terugreis verliep minder vlekkeloos. De TGV had meer dan een half uur vertraging, waardoor ik de trein in Brussel-Zuid had gemist. Een uur later dan gepland, kwam ik weer aan in Maastricht. Een ervaring rijker en de gedachte dat ik dit véél eerder had moeten doen. Met mijn Fantasy Passport op zak wist ik dat mijn volgende bezoek weer snel zou komen. In augustus ga ik weer!


Acties

Information

2 responses

15 01 2011
tim Voskamp

Kan je alleen jaarkaarten kopen in het park zelf?

15 01 2011
Lars

Hoi Tim,

Nee, jaarkaarten kunnen ook per post worden besteld of in sommige landen ook via internet. Kijk op de Jaarkaarten-pagina (https://dlrpfan.wordpress.com/jaarkaarten/) voor meer informatie.

Groetjes,
Lars




